Influencer – zawód przyszłości? Kto to jest influencer i czym zajmuje się w social media

Influencer

Influencer to osoba, która ma dużą liczbę zwolenników w mediach społecznościowych. Najczęstszym typem influencerów są celebryci, ale aby zostać influencerem, nie trzeba być sławnym – wystarczy mieć znaczącą grupę odbiorców.

Kim jest influencer?

Influencerem może być każdy, kto posiada swoich zwolenników. Mogą to być celebryci, politycy, a nawet po prostu fajni znajomi. Osoba, która ma wielu zwolenników w mediach społecznościowych, jest często uważana za influencera, ponieważ ma możliwość wpływania na opinie innych.

Influencerzy nie zawsze muszą być sławni lub popularni, aby mieć wpływ na swoich odbiorców. Jeśli dana osoba ma dużą liczbę zwolenników w mediach społecznościowych, można ją uznać za influencera, niezależnie od tego, czy posiada jakiś oficjalny tytuł lub oznaczenie.

Najbardziej powszechnym typem influencera jest osoba, która publikuje posty na temat swojego stylu życia, wyborów modowych i innych tematów związanych z osobistymi zainteresowaniami. Takimi jak sport czy muzyka. Tego typu osoby często mają duże grono zwolenników, ponieważ dzielą się informacjami na tematy, które inni chcą od nich usłyszeć, właśnie ze względu na ich wiedzę i doświadczenie w tym zakresie.

Influencer marketing – czy jest skuteczny?

Influencer marketing to niezwykle skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Dzięki rozwojowi mediów społecznościowych stał się on jeszcze bardziej efektywny, a teraz marki mogą kierować swoje działania do influencerów w oparciu o konkretne dane demograficzne i zainteresowania.

Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć do kobiet w wieku 18-45 lat, które interesują się modą i produktami kosmetycznymi, możesz znaleźć influencera, który pasuje do tego opisu i dotrzeć do niego bezpośrednio. Jeśli chcesz dotrzeć do mężczyzn w wieku 18-45 lat, którzy kochają sport, jest wielu influencerów, którzy również pasują do tego opisu.

Kluczem jest określenie, do jakiej grupy demograficznej lub kategorii zainteresowań chce dotrzeć Twoja marka, a następnie znalezienie w mediach społecznościowych osób, które do niej pasują. Kiedy już to zrobisz, możesz łatwo zacząć budować relacje z tymi osobami, udostępniając ich treści i regularnie się z nimi komunikując.

Jak zostać influencerem
Źródło: Pixabay

Jak zostać influencerem?

Aby stać się influencerem, trzeba być sobą. Ważne jest, aby mieć unikalny content i styl, który wyróżnia się na tle innych podobnych treści. Na początku może być trudno znaleźć swój własny content, ale jeśli będziesz nad tym pracować, przyjdzie to naturalnie.

Upewnij się, że tworzysz treści, które są interesujące i istotne dla Twoich odbiorców. Dzięki temu będą oni regularnie wracać, aby zobaczyć więcej Twoich wpisów na blogu lub filmów na YouTube.

Ważne jest również, aby tworzyć treści konsekwentnie, tak aby ludzie wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się nowych materiałów od Ciebie! Jeśli wiedzą, że co tydzień lub co miesiąc będą pojawiać się nowe materiały z jednego konkretnego miejsca (np. „w każdy poniedziałek o 8 rano”), będą z niecierpliwością czekać na to, co będzie dalej!

Zacznij prowadzić działania marketingowe na wczesnym etapie, budując grupę odbiorców przed rozpoczęciem jakiejkolwiek płatnej kampanii promocyjnej, aby po uruchomieniu reklam wszyscy wiedzieli, od kogo pochodzą te wiadomości (i aby chcieli ich więcej).

Czy influencer to zawód przyszłości?

Influencer to słowo, które w ciągu ostatnich kilku lat stało się modne w branży marketingowej. Używa się go do opisywania ludzi, którzy są obecni w mediach społecznościowych i mają duże grono zwolenników, ale także do mówienia o osobach wpływowych w swojej dziedzinie nauki lub pracy.

Chociaż influencerzy zawsze byli obecni na rynku, obecnie, w miarę jak społeczeństwo staje się coraz bardziej połączone dzięki technologii, zyskują na znaczeniu.

Jednym z przykładów jest rozwój influencer marketingu: marki wykorzystują kanały mediów społecznościowych do nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami i fanami oraz do promowania swoich produktów.

Zamiast korzystać z usług celebrytów lub wielkich marek do reklamowania swoich produktów, firmy te wybierają osoby, które mają mniejszą liczbę zwolenników, ale które nadal mają prawdziwą pasję do tego, co robią.

W tej dziedzinie otwiera się więcej miejsc pracy niż kiedykolwiek wcześniej – a to oznacza, że jeśli masz talent do nawiązywania kontaktów z ludźmi w sieci, jest duża szansa, że możesz zarabiać pieniądze, robiąc to, co kochasz!

Zwiększ zasięg swojej marki zapraszając influencera do współpracy

Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej marki i jej zaangażowanie, współpraca z influencerem to świetny pomysł. Można to zrobić na wiele sposobów: tworząc wspólnie treści, zlecając im promowanie Twojej pracy lub po prostu wspominając o Tobie w swoich własnych materiałach.

Niezależnie od wybranej drogi, warto pamiętać, że we współpracy z influencerami liczy się przede wszystkim relacja. Chcesz mieć pewność, że każda ze stron czuje, że coś zyskuje dzięki tej współpracy – i że dobrze się przy tym bawi!

Podsumowanie

Influencerzy to nowa rasa profesjonalistów. Są to osoby kreatywne, które wykorzystują media społecznościowe do nawiązywania kontaktów z odbiorcami, a następnie wykorzystują te kontakty, aby zmieniać świat na lepsze.

Celem influencerów jest wywarcie wpływu na życie innych poprzez swoją pracę, niezależnie od tego, czy inspirują ludzi, czy pomagają im rozwiązywać problemy. Chcą stworzyć coś, co zostanie zapamiętane przez odbiorców, niezależnie od tego, czy będzie to film, zdjęcie czy coś innego.

One thought on “Influencer – zawód przyszłości? Kto to jest influencer i czym zajmuje się w social media

  1. kamil 12 maja 2022 at 20:23

    Influencer to nie zawód. Zacznijmy od tego 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close